Saturday, 9 February 2013

:: 2013 ::




Tiba-tiba, aku ada rasa mau tulis something.. okey, fine.. since I’m in form 5 right now, I’ve change.. a big change.. masa form 4, aku fikir, naik form 5 ni, aku makin stunt lah, makin liar lah, makin jajal lah.. tapi, tiba-tiba aku berubah.. inda mau jadi budak jahat lagi.. tapi, bukan cuma aku, kawan-kawan yang lain pun begitu.. mungkin sebab kami sudah mampu berfikir yang  kami perlu perubahan untuk tahun ni.. kawan-kawan kami pun, bersyukur melihat perubahan kami.. walau pun sikit, tapi, lama-kelamaan, banyak juga bah perubahan kami ni.. ya lah, kita berubah ni, memang ada stage.. ada kayu ukur.. mustahil boleh berubah mendadak.. walau anjakan paradikma sekali pun, memerlukan kayu ukur…

Ada ustazah cakap sama kami, kalau mau berubah, perbetulkan solat tu dulu.. start dari sana kami mula berubah sikit-sikit.. benda first yang kami buat, betulkan solat.. biasakan yang betul, betulkan yang biasa.. kami tutup aurat masa solat.. pakai anak tudung masa solat.. pakai telekung yang tebal..


Aku harap agar..
1.       Ukhwah kami berkekalan
2.       Berubah kerana tuhan, bukan makhlukNya
3.       Semua orang mampu menerima kami seadanya
4.       Semua orang menjadi tulang belakang kami untuk berubah
5.       Kami berusaha untuk mendapat reda Illahi
6.       Kami berusaha untuk mendapat keputusan yang CEMERLANG dalam SPM
7.       Kami dapat menerima kelebihan dan kekurangan masing-masing


Kita sebagai makhluk Cuma mampu merancang, Tuhan yang menentukan.. doakan lah semoga impian kita semua menjadi kenyataan..
AMIN..


p/s : cuba ambil pengajaran dan benda positif dalam post kali ni.. supaya kita mendapat manfaat dari pembacaan ni.. aku inda mau lah buat benda yang tidak berfaedah.. aku mau kita sama-sama berubah..

-notahati_siiparasit-

No comments:

Post a Comment

okey, aku tahu yang inda ramai orang akan komen di sini.. by the way, thanks.. tapi, tolong pastikan, no harsh word yaa..