Thursday, 30 May 2013

teah dan biawak (*_*)

lamanya lah sudah aku inda post apa-apa.. aku ada cerita, tapi malas mau menaip.. so, aku rasa aku ada mood mau menaip sekarang.. (clapping)

so, siapa kenal binatang yang namanya biawak? mau tingu gambarnya? nah, ambil kamu...


okey, fine.. marilah aku cerita apa yang jadi dengan aku, berkaitan dengan binatang ni..

actually, rumah aku memang hampirlah dengan hutan.. biasalah, orang kampung kan.. nampak binatang ni, steady ja.. memang no feeling.. bila nampak orang lain yang sakai, iski, meliat biawak, aku memang hairan tengok dorang.. whatever.. 

jadi, pada suatu tengah hari yang panas terik, kami stay di rumah. just 5 orang di rumah masa tu.. so, sudah jadi tabiat anak dara yang sorang ni, bila makan tengah hari, duduk di ruang tamu, depan TV, tengok TV.. that moment, aku memang dengan penuh khusyuknya tengok one piece, astro ceria, pukul 12 tengah hari.. 
aku memang minat lah benda-benda katun ni.. memang hidup aku.. aku memang minat anime.. tapi malangnya, animax di rumah kena potong..

okey, back to the story.. 

siapa-siapa yang pernah datangrumah, memang tahulah macam mana kedudukan yang aku explain ni.. mau explain pun memang complicated.. susah.. 

jadi, masa tu aku makanlah, depan TV.. tetiba lah pula, adik aku yang sorang ni, beteriak di luar..
uii,, biawak masuk rumah !!
kami (kami berdua ja yang depan TV ni) yang di dalam ni,, @#$%^&*! memang blank abis.. 
tetiba, ada bunyi bising di belakang aku ni.. blank lah bah kan.. sekali pusing pi belakang,, nah sudah,,,,, masuk sudah nah tu biawak.. memang speechless lah masa tu.. kami tekejut, biwak tu pun tekejut !! 'dia' belari (kiralah bah kan) lintang pukang dalam rumah!! sudahlah besar! p a n j a n g ! aaaaahh! memang kami masih blank lah masa tu.. sampailah tiba-tiba 'dia' naik tu sofa di rumah, belusiran bah kami bedua pi dapur,  shouting and  screaming , - what a foolish action ..!

first time aku takut sama biawak tau.. inda pernah aku takut sama tu benda.. biasa, aku pi bubut, pi ampas ja tu binatang sampai lari.. ni inda, aku yang lari.. memang memeranjatkan kamus hidup hidup aku.. 

lepas tu, mama kau lah yang pi dalam servay tu biawak.. good news nya, tiada sudah dalam rumah.. tapi memang aku pun inda sangka yang aku boleh takut sampai macam tu.. 




kenapa macam sikit jak ni cerita?? sorry lah, aku inda pandai cerita main tulis-tulis ni.. apa-apa pun, aku memang terkejut atas apa yang terjadi kepada diri teah ini.. 

okey,, terima kasih atas bacaan yang tiada-tiada ni...



p/s : yang gambar biawak tu, aku ambil di internet.. inda sempat mau tangkap gambar biawak yang serang aku tu.. hohohh..


notahati-siiparasit


No comments:

Post a Comment

okey, aku tahu yang inda ramai orang akan komen di sini.. by the way, thanks.. tapi, tolong pastikan, no harsh word yaa..