Tuesday, 25 March 2014

SPM has been announced !

20 april 2014

tarikh bersejarah bagi semua candidates SPM. setelah bertungkus-lumus selama 2 tahun, menjawab kertas dalam sebulan, menunggu dalam anggaran 3 bulan. semuanya terjawab dalam satu tarikh keramat.

well, apapun result SPM tu, ia tidak menentu jalan kehidupan. yang penting usaha dari diri. jangan jadikan SPM ni sebagai penentu hidup. yang penting, kita percaya dan sentiasa berusaha.

yang lepas, biarkan, jadikan rujukan. yang mendatang, tempuhi dengan hati terbuka. tiada siapa tahu apa pengakhiran hidup kita. semua tu, rahsia Allah. kita cuma mampu berusaha.

jangan jadikan sehelai kertas sebagai penentu kehidupan.

okey, banyak cakap, memang kamu mahu tau result aku kan?
5A, 4B, 2C. inilah bahagian aku, ini rezeki aku. aku terima. sebab tiada siapa tahu apa pengakhiran aku nanti.

bahasa melayu ; A+
bahasa inggeris ; A-
sejarah ; A-
matematik ; A
bahasa arab tinggi ; B+
fizik ; B
kimia ; C+
biologi ; B+
pendidikan al-quran dan assunnah ; C+
pendidikan syariah islamiah ; B
additional mathematics ; A-

apa? menayang ka? inda pa la, sekali sekala. memang result aku inda la latup. tapi aku rasa bahagia dapat result begini.

target?
aku masa SPM tiada target pun. itu yang jadi gitu tu kali kan? tapi satu ja la target aku ; aku mahu addmath aku lagi tinggi dari math, tapi tiada rezeki.

so, thats all. aku doakan, batch96 terus memacu gemilang di masa hadapan. masa depan adalah milik kita. so, its up to us, how we will handle it.

aku mau cakap banyak, macam tiada idea ta. jadi, sampai sini ja la aa..

ya Allah, jadikanlah hari yang terbaik dalam hidupku adalah hari kematianku. matikanlah aku dalam keadaan engkau paling reda. amin. 

kalau ada rezeki, aku mau update pasal staying activity at papar. with my dearest friends. #hanako#zarina#panad.

so, see ya. adios. thanks for reading.


notahati-siiparasit

No comments:

Post a Comment

okey, aku tahu yang inda ramai orang akan komen di sini.. by the way, thanks.. tapi, tolong pastikan, no harsh word yaa..