Monday, 3 November 2014

CEO Movie ~

assalamualaikum and hola yuollss ;) hahahah


okeh. aku mau cerita sikit lah pasal CEO punya muvi ni. acctually aku tengok cerita ni pasal ada Beto Khusyairi. nguaaahahahaaa. weh, aku minat gila lelaki nii. aku start tengok dia dari cerita bersiri - Geng Surau. best gila. cerita tuh.

entah lah kenapa aku minat lelaki ni? tapi dia memang smart lah belakon. hampir semua cerita yang dia berlakon aku tengok. ok, simple lah kan, dia hebat berlakon.

apa yang aku mau share pasal movie ni?
movie ni banyak ajar aku erti kehidupan.

pertama ; kita bukan selalu ada di atas. kalau kita di atas, jangan pernah lupa pasal orang yang di bawah. hidup ni sekejap jak. kalau Allah mau tarik nikmat tu, tiada siapa dapat halang, tiada siapa tahu bila.

kedua ; bersyukur. segala kudrat yang diberikan adalah nikmat. segala nafas hela juga adalah nikmat. mengapa perlu mengeluh. nikmat Allah itu luas.

ketiga ; jangan sombong. jangan riak. ingat, kita hidup bermasyarakat. saling menghormati, itu yang penting.

keempat ; we will never feel happy if kita tidak menghargai kehidupan. so, hargai setiap detik kehidupan, dalam apa keadaan sekalipun.

banyak lagi rasanya yang aku dapat dari movie tu. tapi, aku pun inda tau mau tulis apa lagi. so, sampai sini sajalah.

hahaha.

apa-apa pun, aku memang minat Beto Khusyairi. you rock bro!! peace~ hahah

ya Allah, jadikanlah hari yang terbaik dalam hidupku adalah hari kematianku. amiin.



notahati-siiparasit 

No comments:

Post a Comment

okey, aku tahu yang inda ramai orang akan komen di sini.. by the way, thanks.. tapi, tolong pastikan, no harsh word yaa..