Sunday, 17 May 2015

Dreamy

assalamualaikum dan hai (^-^)v

kali ni aku inda mau jadi realistik. aku mau jadi dreamy. hahaha.
aku malas mau berkempen about nation. sebab, aku sedar, most of my post is about nation. and I feel like I am a campaigner. heheheh~

ok. kali ni, aku mau bawa kita semua ke zaman silam. ceeewah. hahaha.

aku mau dengar juga lah apa cita-cita dan impian masa kecil kamu semua.


masa kecik, aku ada macam-macam impian. actually, more to dream laa. dream yang memang forever would be a dream. hahahahah

ok. aku nii jenis yang memang minat tengok kartun. biasalah, zaman-zaman budak 90-an memang penuh dengan kartun. cakap pasal kartun, name it, mostly memang aku tahu. jangan risau. hahaha.
jadi, disebabkan oleh itu, memang terpengaruhlah jawabnya. terutamanya Naruto, One Piece dan Detective Conan. jangan cakaplah. sampai hari ni memang aku masih minat benda ni. *urrgghhhh, fallen in love into fictional character~~

jadi, pasal aku terpengaruh, aku ada cita-cita mau ada power. super power~ mau tau apa?
aku mau power ANGIN. hahahaha!
alasan : aku boleh terbang.
aku memang minat bila orang tanya ; "kalau kamu ada power, apa yang kamu mau?"
absolutely, memang jawapan aku, ANGIN ~

dulu, aku suka betul menyanyi. sampai ada sekali tu, aku pernah ada cita-cita mau jadi penyanyi. HAHAHAHA. hishhhh. aku minat Siti Nurhaliza masa tuu. memang minat gila. name me any artist zaman kita kecik, mostly aku memang kenal. inda kira, ballad, rock and even nasyid.
even sampai hari ni, aku masih minat Exist. wahhh~ banyak jugak group yang aku minat dulu tuu. sampai hari ni aku masih minat. never fade *penuh yakin.

satu lagi, aku memang minat filem Hindustan. sampai hari niiiii. hahaha. jadi aku memang suka part dorang menari. aku memang enjoy habiis. especially, Oh My Darling in Mujhse Dosti Karoge.

tu lah, impian zaman kanak-kanak memang indah. sebab kita jauh daripada pengetahuan tentang realistik sebuah kehidupan. kita jauh dari rasa gentar dan kurang keyakinan diri.
aktiviti kita, selalu sangat buat kita bahagia.

tapi, bila sudah besar, setiap perbuatan kita diperhati. perbuatan yang salah; selalu orang tengok, ada ja yang menyibuk. perbuatan yang betul; jarang orang mau ambil tahu.

itulah kehidupan.
suka menilai orang dibahagian keburukan. bahagian indah, jarang ditata.
hidup kita ada hitam putih. ada masa terang, ada masa gelap.
(ehh, tiba-tiba serius) hahahahahaha~

ok laaa. aku suka jadi kanak-kanak.

itulah yang lucu, masa kecik, kita mau jadi besar.
alasan; boleh jalan jauh. boleh bawa kereta. kena bagi jalan-jalan.

tapi, bila sudah besar, sibuuuuuk mau jadi budak kecik. sebab, jadi budak kecik lah paling indah.

oleh sebab kita sudah besar, nasihat lah budak-budak ni supaya menghargai usia kanak-kanak. dan puaskan hati dan keinginan masa kecik tuu. kita jugaa, mesti didik dorang ni supaya jadi insan yang lebih baik buat agama, bangsa dan negara.

" lenturlah buluh biar dari rebungnya "

ok lah. sekian. terim kasih.

aku pun inda tau apa motif penulisan kali ni.

ya Allah, jadikanlah hari yang terbaik dalam hidupku adalah hari kematianku. Engkau matikanlah aku dalam keadaan Engkau paling redha. amiin

notahati-siiparasit



No comments:

Post a Comment

okey, aku tahu yang inda ramai orang akan komen di sini.. by the way, thanks.. tapi, tolong pastikan, no harsh word yaa..